جهت یافتن کتاب ها از دسته بندی زیر استفاده کرده و یا نام کتاب مورد نظر را جستجو کنید

معرفی آزمون زبان چینی HSK و تغییرات آزمون HSK

Thursday، ۹ Tir ۱۴۰۱

HSK یک آزمون رسمی و استاندارد مهارت چینی است که در آموزش بین المللی زبان چینی استفاده می شود. از جولای 2021، استاندارد جدید HSK جایگزین مدل شش سطح قبلی خواهد شد. HSK 3.0 جدید دارای سیستم طبقه بندی خاص تری است که شامل سطوح و باندها می شود. با مقایسه سختی و کمیت کلمات مورد نیاز برای همه معیارهای چهار بعدی (هجاها، کاراکترها، واژگان و دستور زبان)، HSK جدید سخت‌گیرانه‌تر از قبلی است. در اینجا مروری کوتاه بر New HSK و تفاوت آن با HSK قدیمی است.

چرا HSK جدید؟

دقیقاً طبقه بندی می کند زیرا شامل سه مرحله و 9 سطح است. از چهار عنصر اصلی زبان چینی (هجاها، کاراکترها، واژگان و دستور زبان) و همچنین مهارت‌های ارتباط کلامی و تمرین‌های موقعیتی برای شکل‌گیری ابعاد ارزیابی خود استفاده می‌کند که مهارت زبان چینی زبان‌آموزان را به طور دقیق تعیین می‌کند.

2. HSK جدید با سایر دستورالعمل های بین المللی، مانند CEFR (چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها) و ACTFL (شورای آمریکایی در مورد آموزش زبان های خارجی) مطابقت خواهد داشت.

3. به طور کامل عناصر مورد نیاز برای صلاحیت زبان را منعکس می کند. علاوه بر شنیدن، خواندن و نوشتن، مهارت هایی مانند صحبت کردن، دستخط حروف چینی و ترجمه نیز تست خواهد شد.

4. سطح پیشرفته جدید اضافه شده در HSK جدید، از باند 7 تا بند 9، برای زبان آموزانی طراحی شده است که در رشته زبان و ادبیات چینی و یا متخصصین سینولوژیست تحصیل می کنند. اگر می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری تحصیل کنید. به زبان چینی، یا فقط می خواهید خودتان را به چالش بکشید، این HSK جدید برای شما مناسب است.

تاریخچه HSK :

HSK به Hànyǔ Shuǐpíng Kǎoshì، آزمون رسمی و استاندارد مهارت چینی اشاره دارد که در سال 1992 برگزار شد و توسط Hànbàn، وابسته به وزارت آموزش چین، که مسئول مؤسسه کنفوسیوس در سراسر جهان نیز هست، سازماندهی شد. آزمون HSK هر ساله به طور منظم در چین و سایر کشورها برگزار می شود. این آزمون پذیرفته شده ترین آزمون زبان چینی در جهان است.

نسخه اصلی HSK 1.0 از سال 1990 تا 2009 استفاده شد. 11 رتبه و 3 فرمت تست وجود داشت. از آنجایی که به دلیل غیرعملی بودن و استفاده از منابع تاریخی و فرهنگی بیش از حد مبهم مورد انتقاد قرار گرفت، نسخه فعلی HSK 2.0 در سال 2010 منتشر شد. اصلاحات عظیمی در سیستم رتبه بندی انجام شد، از 11 سطح اولیه به 6 سطح. HSK 2.0 به لطف نیازهای کمتر و منحنی یادگیری ملایم آن کاملاً موفق بود. با این حال، نسخه 2.0 با سایر سیستم های 6 سطحی، مانند چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها (CEFR) مطابقت ندارد. در سال 2021، HSK 3.0، همچنین به عنوان HSK جدید، به تازگی معرفی شد و شامل استانداردهای جدید شد.

تفاوت HSK فعلی و قدیم :

1. HSK جدید طبقه بندی سطح مشخص تری دارد

HSK قدیمی دارای 6 سطح بود، در حالی که HSK جدید دارای 3 سطح است که هر کدام شامل 3 باند مجزا است. بر خلاف HSK فعلی، HSK جدید دارای سه باند دیگر برای رتبه بندی زبان آموزان پیشرفته است.

2. معیارهای چهار بعدی HSK جدید

HSK جدید از چهار عنصر اصلی زبان چینی برای تشکیل معیارهای چهاربعدی خود استفاده می کند که به طور دقیق مهارت زبان چینی زبان آموزان را تعیین می کند. این معیارها شامل هجاها، کاراکترها، واژگان و دستور زبان هستند. هر سطح و باند الزامات خاص خود را برای هر بعد دارد.

3. افزایش سختی استاندارد جدید HSK

در مقایسه با HSK 2.0 فعلی، افزایش آشکاری در دشواری و تعداد کلمات مورد نیاز برای هر باند وجود دارد. به عبارت دیگر، اگر در آزمون فعلی HSK 3 شرکت کرده و قبول شده باشید، این تنها با باند سطح ابتدایی New HSK برابر است با 1/2. بسیاری از کلمات جدید اضافه شده اند و همچنین برخی از کلمات قدیمی و کم استفاده از لیست حذف شده اند.

4. مهارت های جدید مورد نیاز برای HSK جدید

HSK جدید فراگیران را ملزم به تسلط بر پنج مهارت ارتباط کلامی دارد: گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن و ترجمه. دانش آموزان باید بتوانند از این پنج توانایی برای صحبت در مورد موضوعات مختلف در موقعیت های مختلف به زبان چینی استفاده کنند.

که دست خط و ترجمه چینی به تازگی اضافه شده.

این آزمون به زبان آموزان نیاز دارد که بتوانند کاراکترهای مورد نیاز را در باند 1 تا 3 کپی کنند و حتی حداقل سرعت را برای کپی کردن آنها تعیین کنند. بنابراین، یادگیری نوشتن حروف چینی را حتی برای کسانی که علاقه ای به یادگیری نداشتند، ضروری می کند.

استانداردهای جدید HSK همچنین از زبان آموزان می خواهد که مهارت های ترجمه گفتاری و نوشتاری را از باند 4 شروع کنند.

برای HSK 1-6، آزمایشات و طبقه بندی فعلی اخیراً تغییر نخواهد کرد. بنابراین، مطالب و دوره های آموزشی فعلی HSK هنوز برای همه زبان آموزان در DigMandarin کار می کند. HSK 3.0 HSK 1-6 جدید در 3-5 سال آینده مطابق با آن تنظیم خواهد شد. پس از انتشار رسمی همه تغییرات، بلافاصله شما را در جریان قرار خواهیم داد.

سطح پیشرفته HSK (باند 7-9) به عنوان آزمایش در دسامبر 2021 معرفی خواهد شد، در حالی که آزمون رسمی در مارس 2022 کار خواهد کرد.

این چه معنایی برای زبان آموزان دارد :

در یک کلام، برای همه زبان آموزان و شرکت کنندگان در آزمون، یادگیری زبان چینی چالش برانگیزتر می شود. واژگان مورد نیاز، مفاهیم گرامری و محتوای کلی در هر گروه بیشتر است، اما با دنیای کنونی نیز سازگارتر است. کلمات جدید و کاربردی بیشتری اضافه شده است، در حالی که برخی از کلمات قدیمی یا به ندرت استفاده شده حذف شده اند، به این معنی که به روز است و برای زبان آموزان در زندگی واقعی مفید است. استفاده از مهارت های زبانی مشابه در زندگی روزمره و آزمون های تحصیلی برای زبان آموزان آسان تر است. مهم‌تر این است که فرآیند یادگیری با مواد آموزشی مدرن سرگرم‌کننده‌تر و کاربردی‌تر می‌شود.

آزمون گیرندگان فعلی HSK

اگر قبلاً تست‌های فعلی HSK 2.0 را انجام داده‌اید، کاملاً اشکالی ندارد. تنها تفاوت این است که سطوح فعلی HSK معادل HSK جدید نیست. سطوح فعلی HSK 1 تا 3 به عنوان باند 1/2 سطح ابتدایی HSK جدید در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که سه باند در HSK جدید وجود دارد که به طور مساوی بین سطوح 5 و 6 HSK قدیمی تقسیم شده‌اند.

علاوه بر الزامات گوش دادن، خواندن و نوشتن HSK قدیمی، باید به کاراکترهای چینی و ترجمه دستخط توجه کنید و شروع به تمرین کنید، که بر روی آنها نیز آزمایش خواهید شد.

برای زبان آموزان پیشرفته :

برای کسانی که سطح 6 HSK فعلی را گذرانده‌اند و احساس بی‌هدفی می‌کنند، می‌توانید از هم اکنون اهداف یادگیری جدید خود را در نظر بگیرید، مانند اینکه یک زبان‌آموز پیشرفته با گواهینامه باشید. HSK جدید یک سطح کاملاً جدید را برای زبان آموزان پیشرفته اضافه می کند و استانداردهای مربوطه و محتوای آموزشی جدید را ارائه می دهد. سطح پیشرفته HSK جدید از باند 7 تا بند 9 برای زبان آموزانی طراحی شده است که در رشته زبان و ادبیات چینی و یا متخصصین سینولوژی تحصیل می کنند. همچنین در آن زمان از نظر توانایی ترجمه خود مورد آزمایش قرار می گیرید. اگر در آزمون سطح پیشرفته HSK جدید شرکت کنید، باند شما بر اساس نمره شما تعیین می شود.

برای کسانی که نمی خواهند حروف چینی را یاد بگیرند :

برخلاف سطح 1 و سطح 2 HSK 2.0 فعلی، یادگیری دست نویسی حروف چینی برای HSK جدید ضروری است. زبان آموزان باید از همان ابتدا نوشتن کاراکترها را بیاموزند و بتوانند به ترتیب حرکات و قوانین نوشتن و همچنین قوانین نقطه گذاری تسلط داشته باشند. مهارت های نوشتاری اولیه چینی نیز مورد نیاز است. علاوه بر دقت نوشتن کاراکتر، حداقل سرعت نوشتن نیز در هر باند مورد نیاز است.

ما همیشه به به روز رسانی آن با آخرین اطلاعات، از جمله زمان بندی آزمون HSK جدید، قالب ها و منابع یادگیری در Dig Mandarin ادامه خواهیم داد. حتما مشترک ما شوید و با ما همراه باشید!

برای کسانی که نمی خواهند حروف چینی را یاد بگیرند

برخلاف سطح 1 و سطح 2 HSK 2.0 فعلی، یادگیری دست نویسی حروف چینی برای HSK جدید ضروری است. زبان آموزان باید از همان ابتدا نوشتن کاراکترها را بیاموزند و بتوانند به ترتیب حروف و قوانین نوشتن و همچنین قوانین نقطه گذاری تسلط داشته باشند. مهارت های نوشتاری اولیه چینی نیز مورد نیاز است. علاوه بر دقت نوشتن کاراکتر، حداقل سرعت نوشتن نیز در هر باند مورد نیاز است.

ما همیشه به به روز رسانی آن با آخرین اطلاعات، از جمله زمان بندی آزمون HSK جدید، قالب ها و منابع یادگیری در Dig Mandarin ادامه خواهیم داد. حتما مشترک ما شوید و با ما همراه باشید!

سطوح جدید HSK در جزئیات

سطح ابتدایی (باند 1-3)

هدف:

متون ساده را درک کنید و مکالمات اساسی و معمولی را که نیاز به تبادل اطلاعات ساده در زمینه های روزانه، دانشگاهی، حرفه ای و اجتماعی دارد، برگزار کنید.

دانش اولیه فرهنگ چینی را درک کنید و بر استراتژی‌های ساده تعامل اجتماعی برای کمک به ارتباطات مسلط شوید.

گروه1

مهارت های ارتباط کلامی:

قادر به برقراری ارتباط و تعاملات اجتماعی مختصر و اساسی در مورد موضوعات آشنا باشید.

موضوعات:

اطلاعات شخصی، روال روزانه، غذا، حمل و نقل، سرگرمی ها و غیره.

وظایف:

از کلمات و جملات مؤدبانه در موقعیت های اجتماعی مختلف استفاده کنید. اطلاعات ساده را در یک محیط عمومی تشخیص دهید و پرس و جو و تایید کنید.

گروه2

مهارت های ارتباط کلامی:

قادر به برقراری ارتباط کوتاه و تعاملات اجتماعی اولیه در مورد موضوعات آشنا باشید.

موضوعات:

تعاملات اجتماعی ساده، خانواده، برنامه مطالعه، خرید، غذاخوری، احساسات شخصی و غیره.

وظایف:

برای مثال :

در یک رستوران چینی سفارش دهید و در مورد آن با دوستان صحبت کنید.

اطلاعات شخصی را در فرم ثبت نام مدرسه بشناسید و پر کنید.

سوالی دارید؟ از ما بپرسید